Холодильні машини потребують систематичного обслуговування як під час експлуатації (на гарантійному терміні), так і після нього (при виникненні будь-якої поломки). Як проводиться цей процес, які його різновиди існують, як часто належить його проводити?
Технічне обслуговування холодильного обладнання
Чилери охолоджують повітря або рідину у великих системах кондиціонування на виробничих підприємствах, в кафе, торговельних центрах і т.д. Зламатися такий апарат може як через неправильну установку, недотримання схеми прокладки труб, так і через розгерметизацію складових частин.
Результати - витік холодоагенту і зниження рівня масла, що викликає перегрів, заклинювання підшипників. У таких випадках виправити ситуацію може тільки своєчасне обслуговування холодильних машин.
Різновиди ТО охолоджувальних машин
Виділяють 3 види перевірки і, при необхідності, ремонту чилерів. Розглянемо кожен з них докладніше.
ТО при запуску введенні в експлуатацію
Проводиться на тих об'єктах, де машинами-чилерами користуються не весь час, а систематично, з тривалим терміном простою. При такому застосуванні система не потребує постійних профілактичних заходів.
Що дозволяє здійснити ТО:
- Скоротити витрати на використання машини в майбутньому.
- Позбутися частих дорогих ремонтів.
- Не боятися затримок при введенні машини в експлуатацію в запланований термін.
Якщо під час такого тестування техніки будуть виявлені несправні елементи, їх замінюють. Потім перевіряють відповідність справних складових частин апарату всім прийнятим нормам і проектній документації, проводять запуск.
Сезонне обслуговування холодильного обладнання
Підходить для компаній, де прилади включаються у певний період року, а в решту часу простоюють. Тобто, теж не використовуються активно, не потребують щомісячного виявлення проблем і профілактичних заходів.
Сезонні технічні перевірочно-налагоджувальні роботи охолоджувальної техніки:
- Планове виявлення проблем системи перед включенням на сезон.
- Запуск і налагодження всіх вузлів агрегату.
- Консервація охолоджувальних елементів після виключення.
Планове обслуговування холодильного обладнання
Таке обслуговування холодильного обладнання передбачає проведення всіх необхідних профілактичних і обслуговуючих заходів, які прописані в технічній документації до пристроїв.
Цей вид ТО проводиться виключно фахівцями, так як включає повний обсяг заходів, передбачених правилами експлуатації чилерів:
- Визначення працездатності і стану всіх вузлів агрегату.
- Очищення елементів від забруднень.
- Заправка/дозаправка чилера холодоагентом.
- Визначення герметичності, усунення можливих пробоїн.
- Контроль рівня мастильної речовини, її заміна/дозаправка.
- Перевірка і обтягування сполучних елементів.
- Тест електронної частини пристрою, автоматики, налагодження контролюючих і захисних приладів.
- Огляд фільтруючих вузлів.
- Вимірювання режимів температури, перевірка зливу, випарників.
- Обстеження насосного обладнання.
- Тестування охолоджувальних систем після перевірки.
- Надання замовникові інформації про проведені роботи.
Періодичність проведення ТО
ТО чилерів проводиться з різною періодичністю. Наприклад, масло компресора необхідно міняти 1 раз в 24 місяці. Періодичність інших робіт наступна:
Раз на рік проводяться:
- огляд підшипників вентилятора і насосного обладнання;
- обстеження ізоляції електромотору;
- тестування електроніки;
- додавання антифрикційних сумішей в мастильну речовину;
- заправка/дозаправка пристрою холодоагентом;
- заміна усіх фільтрів;
- додавання азоту (якщо необхідно).
Раз на квартал проводять очищення конденсатора і тестування запобіжників.
Раз в 3 місяці виконують:
- огляд лопастей вентилятора;
- чистку повітряних конденсаторів;
- стяжку кріпильних болтів.
Кожні 30 днів потрібно робити:
- зовнішній огляд агрегату і його кріплень;
- перевірку кабелів, струму і напруги в них;
- контроль температури і тиску;
- тестування автоматики, вимірювальної електроніки;
- очистку дренажного частини апарату;
- перевірку рівня масла, фреону;
- дослідження герметичності корпусу;
- ревізію захисних елементів.
Хоч раз в день потрібно підходити до пристрою і перевіряти, чи немає протікань, пошкоджень, тріщин, шумів і т.д. Це дозволить своєчасно знайти поломку і усунути її, щоб не витрачати час і гроші на дорогий ремонт у майбутньому.